17 Ocak 2008 Perşembe

İş araken insan nelerle karşılaşıyor

1 aydır aşsiz olduğum için bu konu epeyce canımı sıkmaya başladı. Çünkü ben pratik düşünmeyi ve pratik olmayı, sosyal yaşamı ve insanlar içinde olduğum zaman kendimi buluyorum. Edebiyat öğretmenliğini yeni bitirdim ama aslında bilgisayar mühendisliği ya da yönetim falan okusaydım tam bana göre olurmuş. Çünkü bunlar zaten günlük yaşantımın bir parçası. Geçen gün nette iş başvurularına bakıyordum ve inanılmaz eften püften işlerin bile aradıkları elaman için bir sürü gereksiz özellik yazıp işe alındığı takdirde sadece ona 500-600 ytl veriyorlar. Adamdan o kadar özellik arıyorsunuz da zaten o özelliklte ki adamlar yüzünüze bile bakmazlar. Bir firma depo elemanı alacak bir ton özellik yazmış. Prezentabl olacak oda ne ise, diksiyonu düzgün olacak, iletişimi kuvvetli olacak, bilgisayarı bilmesi şart, lise ya da üniversite mezunu, rusça bilen tercihen ikinci dil ingilizce vb. bir kaç özellik daha. Biraz düşündüm acaba firmaya genel müdür mü arıyor diye irtibata geçtim "genel müdür falan arıyorsanız tamam gelirim" dedim. "Yok kardeşim ne genel müdürü biz depoda istifleme falan bu tarz işler yapacak eleman arıyoruz" dedi. "Tamam müdürüm kolay gelsin dedim" ve konuşmayı bitirdim. Görülüyorki hamal araken bile KPSS sınavı şart olmuş.

0 yorum:

SİZ DE YAZI GÖDERİN...

SİTEMİZE SİZLER DE BEĞENDİĞİNİNİZ YAZILARI GÖNDERMEK, DÜŞÜNCELERİNİZİ BİZLERLE PAYLAŞMAK, BERABER DAHA GÜZEL PAYLAŞIMLAR SUNMAK YA DA SİTEMİZDE YAZAR OLMAK İSTİYORSANIZ LÜTFEN firsatavcisi@gmail.com ADRESİNE E-POSTA ADRESİNİZİ GÖNDERİNİZ.